Friday, April 9, 2010

....alpa....

Aku terlalu rindu…

Rindu akan bau akhirat, yang aku sendiri tak pasti,

rindu ketenangan hati yang aku sendiri tak pernah mengerti..

yang aku pasti, kedudukan..duit bukanlah segala2nya..bila kita terlampau memikirnya, kadang2 membuatkan kita meninggalkan akhirat di belakang..

DUIT,DUIT & DUIT

benar, aku suka mengakui bahawa aku materialistic, gemar mencari duit..dan tiap saat otakku hanya ligat memikirkan soal duit, mungkin lebih banyak mengenangkan duit berbanding mengenangkan Allah taala..Aku seolah-olah mengejar duniawi dari ukhrawi..macam-macam aku nak beli untuk dunia, tapi apa bekalan aku untuk akhirat..astagfirullah..hati aku semakin hari samakin kelam dan gelap..

dan paling teruknye aku nih..shopping da seolah2 umpama menggantikan penenang aku di kala duka.. ubat aku sakit..resah aku di kala bengang when xdpt achieve ape yg ditarget dlm study..

sape yg pernah teman aku shopping, akan taw betapa teruknye aku..astaghfirullah, mane sebaik2 penenang hati yg sepatutnye aku bersandar?

Hidup ni memang aneh, atau sikap manusia itu sebenarnya yang aneh ye?aduhai…aku bingung.

Aku masih belajar untuk memperbaiki diri,

Berakhlak dengan akhlak yang lahirnya dari hati..

Bertutur dengan datangnya dari hati..

Beribadah dengan apa yang tercetusnya dari hati..

wallahualam lilsowab :)



No comments:

Post a Comment